sunnuntai 19. joulukuuta 2010

Takkeja

On taas jäänyt blogin päivittäminen vähemmälle, kun on ollut niin paljon kaikkea muuta. En ole edes jouluostoksia/-askarteluja ehtinyt tekemään. Vasta hetki sitten sain kavereideni paketit valmiiksi. Olen vääntänyt niitä nyt viikonloppuna kauhealla kiireellä, kun ovat tosiaan jääneet hieman viimetippaan. Eikä tuossa vielä kaikki, mulla on vielä viisi lahjaa ostamatta tai tekemättä. Mutta onhan tässä aikaa. Aattohan on vasta perjantaina... joten hyvin ehtii.. ehkä.. :D

Tällainen paita tai takki tai mikä hyvänsä tuli hankittua tuossa pari viikkoa sitten, kun Blackgroupilla oli postikulut 0€ -tarjous. Kiitän onneani, etten tilannut tätä aikaisemmin, vaikka moneen kertaan meinasin. Nyt sain tämän siis perjaatteessa halvemmalla, kun en joutunut maksamaan postikuluja. 

Vähän kyllä kammosin tämän tilaamista, kun missään ei ollut mitään kokotaulukkoa tai mitään mittaa vihjaamassa, että minkä kokoinen kannattaisi tilata. Pähkäilin siinä sitten ässän ja ämmän välillä, että kumman uskallan ottaa. Ässän sitten tilasin. Koko on ihan hyvä, vaikka istuessa tuo napitus menee tosi tökerösti ruttuun ja jää sitten rymppäämään vielä senkin jälkeen kun olen jo noussut seisomaan. Mutta veikkaampa, että se tekisi sitä vaikka olisi kokoa suurempikin, kun istun aina itse rutussa. Tuo melkeinpä tarvitsisi pari luuta tuohon eteen.

EMP:ltä tuli tilattua tällainen  takki. Osasin odottaa, ettei tämä ole mikään superpaksu, sillä Vipsulla on samantyppinen takki. Tuo etuosa on kuitenkin hieman pettymys, ainoa kiinnityssysteemi siinä on nuo napit. Ei mitään vetoketjua tai läppää tai mitään tuolla piilossa, eli tuonne siis tuulee suoraan sisään. Aika kökköä. Onneksi olen ompelutaitoinen. Kehittelen tuohon jonkin paremman väkerrelmän. Nuo laput, mistä nappien lenkit lähtee, ovat myöskin vähän kummalliset. Ne ovat olevinaan sydämenmalliset, mutta minusta ne on kyllä ennemminkin epämuodostuneet kolmiot. Tästä kauheasta ruikutuksesta huolimatta olen kuitenkin ihan tyytyväinen takkiin. Se vain vaatii hieman toimenpiteitä. Sinäänsä sääli, että kallista takkia joutuu itse muokkaamaan. Melkein luulisi, että suurella rahalla saa sellaista mitä ei enää tarvitse itse parannella.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

olen tuota takkia itsekkin kuolaillut, mutta onneksi sitten en ole tilannut, koska laadusta olen lukenut palautetta useammastakin blogista. Sääli sinänsä, sillä on niin kaunis takki.

Lilli kirjoitti...

Samaisen takin minä lähetin takaisin. Harmitti tosissaan. Niin kallis takki ja sitten ei edes kunnollista kiinnitystä! Ja kaiken lisäksi mulla oli yksi noista "napeista" jo valmiiksi irti ja rikki -_- Ois se ollu varmasti semilämmin ja se oli tosi ihana! Mutta ei auttanu. En mä voi tämmösenä vilukissana käyttää tommosta jos sitä ei saa kunnolla kiinni :(

Hinta-laatusuhde ei ollut kohdallaan ja pistinkin asiasta noottia.

Ja minä kun niin odotin tuota takkia. Jouduin odottamaan kauemminkin kun sitä ei ollut varastossa silloin.

-Lilli-

trollchild kirjoitti...

Jep, hinta-laatusuhde ei tosiaankaan ole kunnossa.

Mulla oli tänään tuo toista kertaa päällä, ja nyt jo kuulu jotai ritinää jostain vuorin saumasta...

En kyllä meinaa tuota takkia palauttaa, kun kyllä mä siitä ihan tykkään ja minäkin jouduin sitä odottamaan kuukauden verran. Mutta valittaa aion silti!