sunnuntai 28. marraskuuta 2010

Kesää odotellessa...

Hyrrr, ulkona on kylmä! Tilaamani talvitakki tulee vasta joskus kolmen viikon päästä... Siihen asti on kai selviydyttävä tuolla rumalla takilla... 

Talvi on kuitenkin mainiota aikaa hankkia muutamia kesävaatteita (tai siis voidaan leikkiä niin). Vietin Nooran kanssa mukavan aamupäivän shoppailun parissa. Ostoslistalla luki talvisaappaat ja pipo, mutta mukaan lähti kyllä vähän kesäisempää riepua...

Aloitimme kierroksen Dinskosta, josta löytyi kivat talvisaappaat. Päätin kuitenkin kerrankin olla fiksu ja kiertää muutkin kenkäliikeet siinä toivossa, että jostain löytyisi kivemmat ja halvemmat. Poikkesimme vähän kenkäostosreitiltä ja suuntasimme H&M:ään.

Henkkamaukalta ostin maailman tavallisimman mustan pitkähihaisen paidan (josta en laita kuvaa). En omista tarpeeksi pitkähihaisia, joten tuo tulee tarpeeseen. Lisäksi ostin rintsikat, joista niistäkään en laita kuvaa tänne. Olen edelleen sitä mieltä, ettei alusvaatemakuni ole muiden asia :D

Tämä söpöliini löytyi H&M:n lastenosastolta. Olen iloinen, että mahduin tähän silti. Olen niiiiin katkera siitä, että pikkumuksuille myydään aina kaikkea ihanaa ja koot loppuu sitten siihen sataanneljäänkymmeneen senttiin. Entäs me isommat prinsessat, eikö mekin saada pukeutua prinsessavaatteisiin? ÄRR. Rakastuin harmaaseen pörhelömekkoon, missä oli mustia palloja ja murmur se oli kolmevuotiaiden kokoa.

Seppälästä löytyi tämä tällainen mekontapainen. Melkoinen makkarankuori. En kyllä koe ihan minun tyylisekseni kuljeskella ympäriinsä ilman housuja, pitkä paita peittämässä takapuolen. Tämä riepu oli  kuitenkin sen verran kiva (ja näyttikin ihan kelvolliselta päälläni), että annan tälle anteeksi sen, että kurvini näkyvät. Hintaakaan ei ollut kuin 16 erkkiä. Sitäpaitsi olen etsinyt taskumekkoa ja tässä on edessä söpö ja iso tasku. Ja onhan tämä varmaan kesällä sopivan vilpoinen. (Ja olen vakaasti sitä mieltä, että mallinukkeni on pahasti epäsymmetrinen ja liian lihava.)

Kun kaikki kenkäkaupat oli kierretty (huonolla menestyksellä), palasimme takasin Dinskoon ja ostin ne kengät, jotka ensin jätin kauppaan.
Muuten tykkään näistä kovasti, mutta nuo soljet eivät ole aivan minun juttuni. Pörröreuna ja etuosan nyöritys kuitenkin sulattivat sydämeni, joten kannoin nämä 60 erkkiä maksavat poposet kassalle. Eivät nuo soljetkaan nyt ihan niin pahat ole, ettäkö ne minua loppujen lopuksi haittaisivat.
Olen myös ommellut hellevaatteita pian koittavan kesän varalle (kyllä se kesä sieltä ihan kohta tulee!). Jo toinen hame tuosta kukallisesta kankaasta. Tässä on kellohelma, joka on takaa pidempi kuin edestä, sekä kuminauhavyötärö. Hame valmistui yhdessä illassa. En ymmärrä, miksi olen aina ennen vihannut kellohelman kääntämistä. Nyt se sujui varsin helposti. Ehkä tuo kangas vain antoi paljon anteeksi, tai sitten olen kehittynyt :D

Piopa en löytänyt. Sovitin kyllä Lindexissä yhtä, mutta minusta tuntuu ettei sen(kään) mallinen sovi minulle. Pelkään, etten ikinä löydä pipoa, joka näyttäisi päässäni hyvältä. Onneksi uudessa talvitakissani (siinä joka tulee kolmen viikon päästä) on huppu.

4 kommenttia:

M kirjoitti...

Mahtavat kengät! Näyttävät lämpimälle ja pohjakin sille ettei luista. :)

Lilli kirjoitti...

Se on kyllä totta, että pikkumuksuilla on paljon kivemmat vaatteet! Käytiin Isännän kanssa etsimässä sen veljentytölle Joululahjaksi jotain vaatetta ja ai että siellä oli kivoja mekkojakin! Minä tosin en voi edes unelmoida lastenosastolla shoppailusta (muuta kuin suvun lapsille).

Pipo ongelma on tuttu juttu. Ainoa pipo jota olisin muksunakin suostunut käyttämään oli ne 90-luvun piiiiiiitkät värikkäät hiippapipot vai mitkä ne oli. Mutten koskaan sellaista saanut :( Harmitti. Nyt olenkin suunnittelemassa kutovani itselleni pipon. Mutta siihen menee aikaa, joten kaipa on pakko käyttää Isännän pipoja siihen asti, vaikkei ne kovin hyvin sovikaan. Ei tuolla -16 asteen pakkasessa enää hupulla pärjää varsinkin jos tuulee, eikä se huppu taho pysyä päässä silloin -_-

-Lilli-

Lilli kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
trollchild kirjoitti...

Neitsytkäytin nuo kengät tänään. Ovat kyllä superlämpimät (olin muualta aivan jäässä, mutta kenkien kohdalta en palellut yhtään)! Ovat vain niin kamalan raskaan näköiset, etten voi käyttää mitään kivoja vaatteita, kun eivät nuo sovi minkään kanssa yhteen :/

Mä pystyn shoppailemaan vähän vanhempien lasten osastolla, siis siinä viides- kuudesluokkalaisten tienoilla, mutta sielläkin mahdun vain hameisiin, jos kokoja on riittävän pitkälle (164-170cm asti)...

Kyllä mäkin käytännössä voisin neuloa pipon, mutta en viitsi, enkä tiedä millaisen neuloisin. Kun mulle ei sovi päähän sitten minkään mallinen pipo. Eli ongelma on lähinnä pipon malli, ei sen löytyvyys :/